1 week

18 november 2015 - Nakhon Ratchasima, Thailand

Trading my sorrows - Israel & new breed

Dag lieve mensen!

Wat veel berichtjes hebben jullie achtergelaten zeg! Heeel erg super bedankt!! :)

Ondertussen is er alweer een weekje voorbij gegaan, en ik begin al aardig te wennen aan het Thaise leven. Elke dag heb ik wel wat te doen.

Tot toe heb ik tijdens de outreaches alleen nog maar gekeken. Maar dat was leuk genoeg! Ik heb gekeken bij een English camp voor schoolkinderen. Dat is 2 dagen achter elkaar. Ze leren dan op een leuke manier Engels en we kunnen het evangelie aan ze vertellen. Heel mooi om te zien hoe geïnteresseerd ze zijn. Verder was er een dag speciaal voor vrouwen en zijn we naar een dorpje geweest.

Er is een Amerikaans team nu, die helpen mee en bereiden dingen voor. 5 hele leuke meiden. Ze hebben me zondag meegenomen naar een kerk hier en daarna naar een shoppingcenter. Bizar groot was die. Lekker een latte macciato gedronken. Dat miste ik zo! :)

Maandag was onze vrije dag, we zijn in een open bus gaan touren en hebben een olifant van heel dichtbij gezien en eten gegeven. Die beesten zijn zo ongelofelijk! Zo groot! Ik vind het wel lastig om te zien hoe ze behandeld worden, heel erg ruig. Dus ik had er wel gemengde gevoelens over.

Daarna vonden we in de middle of nowhere een nagebouwde Italiaanse stad. We hebben daar wat gegeten en rondgelopen. Leek best echt, alleen klopte de jungle op de achtergrond niet echt bij het geheel.

Ik ben in me hoofd steeds in een andere taal aan het denken en ik praat soms de verkeerde taal tegen de verkeerde persoon. Dat geeft soms hilarische taferelen.

O ja, overal waar je kijkt zijn hele kleine mini beestjes. Op mijn bureau, op de grond, op mijn arm, in de douche... Ik heb het maar opgegeven om ze steeds weg te vegen, ik heb ze ontvangen als mijn huisdiertjes en twee keer in de week maak ik alles goed schoon.

Voel je vrij om een berichtje achter te laten. Ik vind dat heel erg leuk!

Veel liefs van hier,

Elsemieke.

1. Moeder:
    18 november 2015
    Hey, dag lieve schat! Leuk om weer van je te horen. Ik zie je al helemaal zitten achter je bureau, je was wapperend aan de waslijn op je balkon en een gedweilde vloer die aan het opdrogen is en door je open deur klinken geluiden van buiten tot je door en vliegen de beesten naar binnen! Vergeet je fototoestel niet hoor! Tot je volgende blog, liefs van moeder
  2. Rebecca:
    19 november 2015
    Wauw! Wat klinkt dat goed :) allemaal gave dingen meemaken en avontuurlijk bezig zijn. Geniet ervan!
  3. Jacqueline:
    Ha lief nichtje,
    Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Ik heb ook je vorige blog gelezen, had ik de vorige keer gemist. Maar dat gaat me nu niet meer gebeuren: Ik heb me gelijk opgegeven voor de maillijst!
    Leuk he? Om even nederlands te lezen? Dit moet voor de thai dan weer een bloemetje zijn :-)
    liefs van je tante.
  4. Renger:
    dag Elsemieke.
    Ja je maakt veel mee in korte tijd. geniet van het land en alles wat erbij hoort. heel veel zegen toegewenst
  5. Renske:
    21 november 2015
    Klinkt freaking awesome joh! Houdt me op de hoogte I like the stories. ... and the latte machiatto.
  6. Tante Els:
    23 november 2015
    Ha nichtje, wat een gezellig berichtje over jouw belevenissen. Echt leuk. Ja, de verkeerde taal spreken herken ik wel van mijn tijd bij ATD. Nederlands praten tegen een Franse collega en dan in het Duits verder gaan tegen een landgenoot. En dan kijken ze je met grote ogen aan. Hahaha. Nou meis, heb het goed daar. Ik kijk alweer uit naar het volgende berichtje. Knuffel van mij.
  7. Sandra:
    23 november 2015
    Hee Els!
    Wat fijn om te horen dat het goed gaat!
    Wauw! Een olifant ik ben wel een beetje jaloers hoor! Ik kijk uit naar je volgende bericht!
    Liefs San
  8. Bea:
    29 november 2015
    Hoi Elsemieke,
    Ik ontdekte net je reisblog met jouw Thaise avonturen. .... Doordat ik zelf bij jouw vertrek geheel onverwacht op Curaçao zat, heb ik je geen goed reis kunnen wensen en had ik je verhalen nog niet ontdekt.
    Ik vind het super dapper dat je deze stap hebt durven nemen en op reis bent gegaan en ik hoop dat je heel veel mooie positieve ervaringen op zult doen.
    En hou ons op de hoogte met je leuke verhalen!
    Een heel goed tijd gewenst!
    Ben nu al benieuwd hoe je kersttijd gaat ervaren. Ik vond het op curacao erg vreemd om in mijn zomer hemdje tussen de kerstbomen door te lopen. En toen was het nog maar begin november, er zal nu vast nog meer kerst zijn. Maar eerst sinterklaas nog. .... maar ik ben bang dat de stoomboot Thailand niet kan vinden.

En goede zondag gewenst en veel plezier.
    Groetjes
    Bea
  9. Bettu:
    30 november 2015
    wat leuk, wat leuk om je zo te horen genieten!