Hallo december!

1 december 2015 - Nakhon Ratchasima, Thailand

klangkarussell - Sonnentanz

Hello you beautiful!

Leuk al die reacties op het vorige verhaaltje! Thanks!!

Ik kan niet geloven dat het al december is. Het is hier prachtig weer, en er zijn hier geen pepernoten. Alleen door de kerstmuziek word ik steeds herinnerd aan het feit dat de kerst er aan komt.

Afgelopen tijd heb ik al veel meer verschillende dingen gedaan. Er is nu een nieuw team uit Australië. Hele leuke meiden waar ik veel mee optrek. We zijn naar de bios geweest vorige week! Naar the mockingjay part 2. En dat ging helemaal op zijn Thais. Doordat er afspraken wat uitliepen van verschillende teamleden, reden we veel te laat weg met de tuktuk naar de bios. Ik had 'm helemaal zitten. Ik wilde alles zien van de film, niet het eerste stukje missen, én ik vond het zonde van mijn 160 baht (Lees: 4 euro). Haha. Toen we er waren rende we door het warenhuis heen naar boven waar de bioscoop zat. En wat bleek: de previews waren nog niet eens afgelopen! We waren serieus 25 minuten te laat. Haha. Geweldige film trouwens!

De rest van de week hebben we kinderwerk in dorpjes gedaan. Het is zo mooi om al die rijstvelden te zien hier. Het is oogsttijd en overal ligt rijst te drogen op plastic zeilen. Op woensdag en donderdag geven we English camp. Dat is heel erg intensief. Thaise mensen houden heel erg van spelletjes. Dus we beginnen de dag met spelletjes met alle klassen. Dat zijn meer dan 150 kinderen. Maar als je ziet hoe verlegen ze zijn op dag 1 en meer durven op dag 2 is dat echt heel mooi werk! Op het einde van de laatste dag kwamen ze allemaal naar ons toe voor knuffels en foto's. Ja, hier mogen de kinderen dus wel een mobiel in de klas. En íedereen heeft er een, geen verouderde modellen, maar gewoon de nieuwste. Ik was zo verbaasd toen ik dat zag.

Nog even over die beesten in mijn kamer. Dat zijngewoon ordinaire mieren, alleen dan piepklein. Ze zaten inmiddels ook al in mijn tas. Overal waar ik met mijn tas was waren die mieren meegelift. Vrij gênant. Ik begreep er niks van, totdat ik een fruitmentos uit mijn tas wilde pakken. Het HELE snoepje zat onder de minimieren. En al die snoepjes erna ook. Vies!! Geen snoepjes in mijn tas meer dus.

Gister ben ik naar een night market geweest. Een hele grote markt die vanaf 5 uur in de middag open gaat. Mocht je ooit naar Thailand gaan, dan zou ik je aanraden om naar verschillende markten te gaan! Zo leuk, zo veel s pullen, zo veel eten! Ga volgende week zeker nog een keer, want ik had nog lang niet alles gezien.

Dat was 'm! Schrijf nog wat hieronder!

Veel liefsjes,

Elsemieke

1. Moeder:
    1 december 2015
    Hey, dag liefje! Grappig mini mieren! Minder grappig in je tas en in je mentos natuurlijk. Ik kan mij voorstellen hoe zwart dat eruit zag. Hopelijk is het nu rustiger in je kamer zonder al die bezoekertjes. En inderdaad het is al weer december de tijd vliegt. Ben benieuwd wat de lokale bevolking daar doet met de kerst behalve een dagje vrij zijn. Hopelijk heb je voor die tijd nog een foto of verhaaltje geplaatst. Dag meid, tot later hè. Lieve groet en hug van moeder.
  2. Maaike Maaijen:
    1 december 2015
    Ben jij blij dat het geen reuze mieren waren ;-) Die hebben ze daar ook in de jungle rond lopen.
    Wij zijn in thailand alleen naar een drijvende markt geweest. Was vroeger echt een markt, tegenwoordig een toeristenmarkt. Was wel leuk om in een bootje langs de kraampjes te varen.
    Veel plezier!
  3. Jacqueline:
    1 december 2015
    Leuk is dat met de bioscoop he?! Echt een vreemde westerse denkwijze om te veronderstellen dat de film om 5 uur begint, ls ie om 5 uur gepland staat. Er kan immers van alles gebeuren op een dag!!
    Wel jammer dat je ALLES van 5 december mist. Laatste nieuws op dit moment: Er is een rommelpietje mee dat ENORME heimwee heeft omdat-ie zijn knuffel mist. De kinderen hebben een knuffel voor hem in de schoen gelegd en daar is de hoofdpiet nu mee aan het knuffelen!!
    Zo. Ben je weer helemaal bij :-)
    groeten van je tante.
  4. Elsemieke:
    2 december 2015
    Ha lieve tante Jaqueuline!
    Ik durfde er niet om te vragen, maar bedankt voor het op de hoogte houden van het laatste nieuws! Volgend jaar ga ik het weer helemaal volgen. ;)
  5. Tante Els:
    8 december 2015
    Wat een belevenissen allemaal. Bij ATD was dat al net zo. Kinderen de eerste dag heel verlegen en daarna hangen ze aan je arm om aandacht. Fijn dat het kleine-diertjes-mysterie is opgelost. En ja, de Sint is weer terug naar Spanje. Hij vond mij wel OK, want ik kreeg een cadeau en hoefde niet mee. Lotje helemaal blij natuurlijk. Dat begrijp je. Doen ze in Thailand ook aan kerstbomen en kerstverlichting? Dag lief nichtje, tot de volgende blog!