Just call me Elsa

31 december 2015 - Ayuthaya, Thailand

Dave Brubeck  - Take five

Hallo allemaal!

Happy New Year!!

Het is al weer heel erg lang geleden dat ik mijn laatste berichtje stuurde. Maar nu kan ik dan eindelijk op een normale computer een verhaaltje typen. Veel fijner!

Rond de kerstdagen heb ik met het team heel erg veel kerstvieringen in dorpjes gehad. We hadden maaltijden gemaakt, deden spelletjes met de kinderen en het team had een heel kerst-toneelstukje in elkaar gezet. Ik heb van die tijd echt genoten. Kerst zelf heb ik gevierd bij Yoyo thuis, hij had een lekkere barbecue voorbereid en ik heb daar veel nieuwe mensen ontmoet.Thaise mensen vieren kerst eigenlijk niet, omdat het een Buddhistisch land is.

Wat ik helemaal ben vergeten om te vertellen is dat ik mezelf Elsa noem hier. Voordat ik naar Thailand ging, was mij al verteld dat mijn naam te lang was. Dus ik dacht: Els. Lekker makkelijk, maar er is een Nederlandse mevrouw in het Tamarcenter die zichzelf al Els had genoemd. Dus ik dacht: Elsa, waarom niet? Maar wat ik me niet realiseerde is dat Elsa een personage uit Frozen is. Dus iedere keer als ik in een school les ging geven hoorde ik alle meisjes 'Aaaah' roepen als ik mezelf voorstelde.

28 December ben ik dan echt zelf op pad gegaan om te backpacken. De volgende bestemming was: Ayuthaya. Ik heb heel erg genoten van de reis zelf. Al die nieuwe landschappen, ik kan daar echt geen genoeg van krijgen!

Het hostel waar ik nu zit is heel erg mooi en schoon. Erg fijn om in te beginnen. Ik heb hier een boottochtje gemaakt over de rivier. Dat was echt prachtig. Al die tempels aan de waterkant en de typische Thaise huizen. Wat ik misschien nog het leukst vond waren al de geuren die ik tijdens de tocht heb geroken. Klinkt gek, maar overal zijn mensen de hele dag aan het koken en ik kon steeds de verschillende gerechten ruiken. De volgende dag heb ik een fiets (!) gehuurd en heb ik de stad verkend. Het is een hele oude stad en het heeft heel erg veel ruines. Ik heb me wel vermaakt op me fiets, ik mis het best wel om even te kunnen fietsen. Ik ben trouwens blij dat ik nog leef, want ik vergeet steeds om links te rijden. Dat is op een rechte weg geen probleem, maar op kruispunten levensgevaarlijk.

Vanavond is hier in het hostel een barbecue, en ik hoop dat ik nog wat vuurwerk ga zien. Toch wel heel erg gek om niet in Nederland te zijn met oud en nieuw.

Dag lieve mensen, maak er een leuk oudejaarsavond van!! Ik mis jullie best wel een beetje veel..!

Heel veel liefs,

Elsemieke

1. P.D. Duyst:
    31 december 2015
    Heel goede jaarwisseling en fijne ervaringen gewenst
  2. Gertine:
    Dag leukerd!

Een hele fijne jaarwisseling!
  3. Jacqueline:
    Ha lieverd,
    wat fijn dat je zo'n mooi plekje hebt gevonden. Ik ben wel een beetje jaloers op je, moet ik eerlijk zeggen. Supergrappig dat Elsa daar ook helemaal hot is. Ik zei laatst in een cursus ( blijkbaar meer dan eens) tegen iemand 'Let it go!' Die vroeg ook gelijk of ik soms fan was van Elsa.
    walt disney is evrywhere!
    Hoe dan ook: Je zult een heel bijzondere oudejaarsavond hebben. En een memorabele start van 2016. ook als je niks doet, slaapt, hoofdpijn hebt, verdrietig bent, uitbundig aan het feesten bent of een prachtig uitzicht hebt. Deze 2016 start ga je niet meer vergeten. Omdat je daar bent. Je bent jezelf een onvergetelijk moment aan het schenken!
    liefs,
    Jacqueline
  4. Maaike Maaijen:
    Hey nichtje
    Je familie missen met kerst en oud en nieuw, daar weet ik alles van. Maar deze kerst en oud en nieuw ga je nooit meer vergeten! En je familie is er volgend jaar ook weer. Ik vind vooral de liedjes die je toch overal ter wereld hoort zo grappig. Let it snow, Im dreaming of a white christmas. Klinkt best grappig als het altijd 30 graden is ;-)
    Wij zijn helaas alweer thuis van onze reis naar Cuba. Nou is het voor nederlandse begrippen best warm, maar ik heb het nog steeds koud. Veel plezier nog!
  5. Marianne Willems:
    Lieve Elsemieke,
    Allereerst de beste wensen voor het jaar 2016. Maak er iets moois van daar in het verre Thailand. Het zijn ervaringen om nooit te vergeten. Mirthe is druk bezig met de voorbereidingen voor haar reis. Wel grappig dat jullie elkaar daar zullen ontmoeten. Geniet van alles wat je meemaakt. En voor je het weet zien we elkaar weer. Veel liefs ,

Marianne
  6. Moeder:
    1 januari 2016
    Dag lieve meid! Ook ik vind het leuk om te reageren op je blog, ookal gaat er "wel eens" een Appje naar je toe! Het "Aah" uit mondjes van 150 kinderen als reactie op je naam blijft een leuk verhaal. En wat schrijft o.a. tante Jacq. maar ook de anderen het goed: hoe het ook zij, het blijft een memorabel oud en nieuw! Dag lieve meid, hvj moeders
  7. Tante Els:
    18 januari 2016
    Dag lief nichtje!
    Het is alweer half januari. Jij hebt, zoals anderen al eerder schreven, een bijzonder begin van het nieuwe jaar gehad, ver weg aan de andere kant van de wereld. En ook nog eens 6 uur eerder dan wij hier.
    Als ik het allemaal goed begrepen heb, dan ben je inmiddels weer verder getrokken naar een ander deel van Thailand. Ditmaal samen met Wietse. Leuk hoor! En ik denk ook reuze gezellig. En vast ook fijn om weer Nederlands te spreken. Geniet ervan en van het vervolg van jouw reisavontuur.
    Heel veel liefs, tante Els