10.000 kilometer

11 november 2015 - Nakhon Ratchasima, Thailand

Feeling good - Michael bulblé

Hallo!

Wat leuk dat je deze blog leest! Ik ben dus 10.000 kilometer ver weg van jullie. Af en toe voelt dat ook wel zo.

Mijn reis naar Bangkok is helemaal goed gegaan. Zodra ik uitstapte voelde het net alsof ik in de vlindertuin van dierenpark emmen was beland, even wennen als je bedenkt dat dat voor de komende maanden dus het geval is.  Vanaf het vliegveld naar Khorat, waar ik vrijwilligerswerk ga doen, was het nog wel even puzzelen. Ik belde yoyo zodat hij in het Thais kon vertellen aan de taxichauffeur naar welk busstation hij mij moest brengen. Toen we eindelijk reden was ik zo verbaasd over de dingen die ik zag. De weg was bijvoorbeeld 3 baans, maar waarom zou je dan niet met 4 auto's naast elkaar rijden? Dat weten zij dus ook niet. Ik heb maar niet op de weg geledt, vond ik te eng. Haha.

Bij het busstation hielp de chauffeur mij met een kaartje kopen en bracht mij naar de bushalte. Zo vriendelijk van die chauffeur!

Aangekomen in Khorat ging ik met de tuktuk naar mijn kamer. Het is een grote kamer! Heel erg fijn. `s Avonds heb ik met 2 Nederlanders op straat wat gegeten. Ik moet erg wennen aan het eten, maar bij het kraampje was het erg lekker. Verder is alles hier heel erg zoet. Zelfs de yoghurt is hier gezoet! Tijdens het eten bij het kraampje buiten kwam er opeens een 4 jarige olifant langs met 2 jongens. Nou ja, eigenlijk 2 jongens met een olifantje. Ik was zo onder de indruk dat ik vergeten ben om een foto te maken.

Waar ik ook erg aan moet wennen is dat ik de dingen niet kan lezen. Nu is dat als dyslect niets nieuws, maar dit lijken gewoon bloemetjes. Gelukkig staat het er soms in het Engels onder.

Dat was `m voor nu. Laat iets achter als je dat leuk vind! Ik vind het in ieder geval heel erg leuk om te lezen wie het heeft gelezen. :)

Veel liefs

Elsemieke

1. Moeder:
    11 november 2015
    Hey dag dappere meid! Leuk die humor! Een compleet andere wereld dus. Ik hoop dat je veel mooie en leuke dingen gaat zien. Dikke knuffel voor jou! Enne ... Let's do this! Liefs van moeder
  2. Joke dB:
    11 november 2015
    Hey Wereldreizigster, leuk om even te lezen over je eerste indrukken en dat je goed aangekomen bent. Een bijzonder mooie tijd! Liefs uit Zwolle
  3. Rianne kommer:
    Hey Elsemieke,
    Wat super mooi dat je in Thailand bent, zo te lezen een hele andere wereld! Heel veel succes en hopelijk voel je je snel op je plek. Moedig van je hoor! Liefs Rianne
  4. P.D. Duyst:
    12 november 2015
    Hoi Elsemieke, leuk om te lezen hoe je het vergaat daar.
    Zal regelmatig kijken of je weer wat nieuws meld.
    Heel fijne tijd, we denken hier allemaal aan je.
    Liefs Peter
  5. Maaike Maaijen:
    Hey Elsemieke
    Leuk om te lezen. Ik herken ook wel dingen. Zeker dat er best wel meer auto's naast elkaar kunnen dan 3 ;-)
    Groetjes Maaike
  6. Marianne Willems:
    Hoi Elsemieke
    Tja het verkeer daar. Alles kan. Zag ook je foto van de lunch op Facebook. Dat is wel wennen. Alsmaar warm eten. Geniet van alles. Veel liefs van Marianne
  7. Lilian:
    13 november 2015
    Hee! Leuk om te lezen dat je reis enzoo goed is gegaan! Ben benieuwd naar nog meer leuke verhalen :)
  8. Hans Boerman:
    14 november 2015
    Leuk stukje Elsemieke. Ben benieuwd naar je volgende blog!
  9. Annemarie en Ferrie de Graaf:
    14 november 2015
    Leuk verhaal, kijken uit naar een volgend bericht. Veel plezier!!!
  10. Gertine:
    15 november 2015
    Hallo leukerd!

Gelezen;) en aangemeld!
  11. Mariëlle:
    17 november 2015
    Hi Els, ik ontdek ineens je blog! Leuk! :-) Ik ga je volgen hoor, geniete daar!! Liefs
  12. Carla:
    17 november 2015
    Wat is het nu al een geweldige ervaring Elsemieke. Leuk om te lezen! Geniet ervan!
  13. Anne:
    17 november 2015
    Wat een leuk stukje els! Ik zit te giechelen op mn stoel. Ik kijk uit naar je volgende verslagje. Enjoy!
    Liefs
  14. Bettu:
    17 november 2015
    wat leuk!!!! Een verslagje!! Hopelijk volgen er meer; ik volg in ieder geval :-)
  15. Jordi:
    Leuk!!!
  16. Ome Jurgen en tante Liesbeth:
    17 november 2015
    Dag Elsemieke! Dank voor jouw verslagje! Erg leuk. Wij vinden jou een topper.
  17. Renger:
    17 november 2015
    heel veel succes en geniet van al dat onbekende. wordt steeds mooier.
  18. Tante Els:
    19 november 2015
    Dag lief nichtje! Fijn om te lezen dat de reis naar Thailand en vervolgens Khorat goed is verlopen. Haha, ik mag jouw humor wel (olifantje). Van het weekend maar eens het verslagje lezen van jouw eerste week. Ben reuze benieuwd!