Fris

8 december 2015 - Nakhon Ratchasima, Thailand

In over my head - Bethel Music

Hai!

Leuk dat je me blog leest! Morgen ben ik precies een maandje op reis. Bizar om dat te bedenken.. Nog 3 maanden te gaan!

Deze week ben ik een beetje ziek geweest. Ik was best wel bang hoe dat zou gaan als ik op reis zou zijn, maar het gaat gewoon zoals in Nederland. Alleen moet je zelf ervoor zorgen dat je genoeg drinkt. Heb veel gelezen en muziek geluisterd.

Het is nu half 8 en ik zit in een restaurantje. Hoe weet je dat je het mist om thee te drinken? Als je bijna gaat huilen als je weer proeft hoe het smaakt. Dit is een vrij dramatische schets van hoe het ging, maar dan heb je even een idee.. Ze schenken mijn theepot steeds vol. Dikke prima, ik drink wel!

Over de titel gesproken: ik merk dat de winter begint in thailand. Er valt sneeuw en ik moet handschoenen aan... o nee. Het koelt alleen wat af en het waait meer. Eigenlijk is het wel fijn. Niet de hele tijd die brandende hitte.

Gister ben ik met het Australische team weer naar een night market geweest. Het aller leukst vind ik natuurlijk de schoenen. Probeer al een tijdje nieuwe Vans te kopen. Hier gaat dat zo: alle nieuwe Vans zijn heel goedkoop, maar nep. Alle tweedehands Vans zijn duurder, maar echt! Geweldig! Ik ga natuurlijk voor de tweedehands schoenen! Maar ik moet nog even doorzoeken.

Laatst wilde ik hier in mijn eentje een straat over steken die wat drukker was dan de straten die ik gewend ben. Ik vond het doodeng. Ik geloof dat ik serieus vijf minuten heb gewacht. Allemaal mensen renden over, ik durfde echt niet. Er stond trouwens iemand aan de andere kant mij uitgebreid te bekijken of ik überhaupt aan de overkant zou halen.

Haha. Ze draaien hier wel echt muziek van twee jaar geleden. Erg leuk. Kan alles meezingen!

Ik ga weer naar mijn kamer wandelen. Vergeet niet iets te berichten hier onder als je dat leuk vind!!

Liehiefs!

Elsemieke

1. Debora:
    8 december 2015
    Hahaha! Even lachen om je verhaal! Gelukkig heb je het naar je zin en maak je genoeg spannende dingen mee. Geniet ervan schattie, voor t weet ben je weer op de doodgewone Nederlandse aardbodem. Blijven schrijven! Ik wil als je avontuurtjes volgen:) knuf! Deb
  2. Sandra:
    Hee Els
    Een maand alweer??!! Heb het idee dat je vorige week weg ging. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat de thee goed smaakt haha. Ik zie het al helemaal voor dat oversteken haha. Veel plezier de aankomende tijd en ik wacht weer met smart op je volgende verhaal.

Dikke kus!!
  3. Hans Boerman:
    Leuk weer om te lezen!
  4. Joke dB:
    8 december 2015
    Hey reizigster, wat een gezellig verhaaltje, zie je helemaal zitten/staan met je theepot en aan de kant van de weg.
    Veel succes met je speurtocht naar de perfecte Vans en heel veel plezier daar! Liefs uit een nat en koud Zwolle....
  5. Maaike Maaijen:
    8 december 2015
    Haha, ja dat oversteken ken ik en dat ben je nog niet eens in Vietnam. Ik denk dat Mirthe de overkant echt niet zal halen straks ;-)
    Veel plezier!
  6. Bettu:
    8 december 2015
    Wat een leuk berichtje! En.. een maand alweer! Wat gaat die tijd toch snel!! Heb je toevallig een adres... als ik je evt. een kaartje wil sturen? ;-)

Liefs!!!
  7. Moeder:
    8 december 2015
    Dag lieve meid, blij dat je weer beter bent hoor! Ik hoop dat je nog fijne dagen tegemoet gaat tot je weer een volgend blog kunt schrijven. Het blijft leuk om te lezen hoe jij je belevenissen verwoord op papier. En het liedje van Renske vind ik ook prachtig zeg! Nu nog even de titelsong van dit blog beluisteren. Origineel trouwens om het steeds een lied mee te geven. Maarja je hebt dan ook altijd liedjes in je hoofd. Hele lieve groetjes en een hele dikke knuffel voor jou van moeder.
  8. Mirjam:
    8 december 2015
    Hey Elsemieke! Leuk je verhaaltjes steeds te lezen. Fijn dat je het leuk hebt daar. Geniet er maar lekker van. Veel plezier en een goede tijd nog. Groetjes vanaf ons bootje. Arjan en Mirjam.
  9. P.D. Duyst:
    9 december 2015
    Wat leuk om te zien dat "normale" dingen ineens heel bijzonder kunnen zijn
  10. Tante Els:
    18 januari 2016
    En ik maar denken dat ik op al jouw blogverhalen gereageerd had. Nou bij deze dan, alsnog. Ziek worden in een vreemd land en zelfs naar een dokter moeten, daar weet ik alles van uit mijn tijd bij ATD. Niet fijn, en je enorm inspannen om alles te begrijpen. Pfff. Gelukkig ben je weer opgeknapt en kon je verder met je reisavontuur. Heb je uiteindelijk jouw idelale VANS gevondenn? Heel veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende reisverhaal. Heel veel liefs van je tante Els.
  11. Tante Els:
    18 januari 2016